Cursuri Autorizate si Consultanta pentru Servicii in Situatii de Urgenta

Tot ce trebuie sa stii despre curatarea cosului de fum

Cosurile de fum infundate sau care prezinta defecte iti pot pune viata in pericol. Tocmai de aceea, acestea trebuie curatate anual, inainte de intrarea in sezonul rece.

Dintr-un raport intocmit de pompieri si dat publicitatii in 2016 rezulta ca aproximativ un sfert dintre incendii sunt provocate de echipamente de incalzire si cosuri de fum cu probleme.
Insa incendiul nu este singurul pericol cu care vine la pachet un cos de fum care nu a fost curatat corespunzator, de un profesionist. 

Mai jos am structurat tot ce trebuie sa stii pentru ca tu si familia ta sa fiti in siguranta, dar si ce amenzi risti, daca nu respecti legislatia in domeniu.

Informatii esentiale despre curatarea cosurilor de fum
Potrivit legii, curatarea cosului de fum va fi efectuata de o persoana sau de o firma specializata in domeniu, care va elibera si o adeverinta in acest sens. Recomandarea generala a pompierilor este ca aceasta inspectie sa fie realizata cel putin o data pe an.
Trebuie sa stii si faptul ca, atunci cand realizezi curatarea cosului, poti descoperi si probleme structurale ale hornului. Acestea trebuie reparate, pentru ca, la randul lor, pot fi periculoase.
Problemele de structura sunt descoperite cu ajutorul unei inspectii video, pe care o va executa tot cosarul sau firma specializata la care apelezi.

De ce se infunda cosurile de fumExista mai multe motive pentru care un cos de fum se poate infunda:Condensul acid care rezulta in urma arderilor poate duce la dislocarea caramizilor, care infunda apoi cosul. Se intampla in cazul centralelor si a sobelor pe gaz;Cosul de poate infunda insa si din cauza constructiei necorespunzatoare;Pasarile, care isi pot face cuiburi in horn, pe timpul verii, pot infunda si ele cosul;Panzele de paianjen in care se strang frunze si hartii luate de vant pot duce la formarea unui adevarat dop;Folosirea unui combustibil lemnos cu o umiditate mai mare de 20%;Folosirea improvizatiilor;Cosul se va infunda cu siguranta daca nu este curatat si intretinut periodic;Cand se curata cosul de fumCosul de fum se curata de obicei la debutul sezonului rece, inainte de primul foc;Cat de des se curata un cost de fumSe face in functie de cat de des folosesti caminul. Cum aminteam si mai sus, pompierii recomanda o inspectie si curatare a cosului anuala, insa, in cazul in care folosesti combustibil solid, coseritul ar trebui efectuat o data la 6 luni;Cine poate face curatarea cosului de fumCel mai bine este sa apelezi la un cosar profesionist sau la o firma specializata in domeniu. Astfel, vei reusi sa depistezi din timp si orice viciu structural al cosului;Ce cosuri de fum trebuie curatateAbsolut toate cosurile de fum trebuie curatate, fie ca vorbim despre o soba pe lemn, o centrala termica, o centrala pe peleti sau un cuptor de coacere
De ce trebuie curatate cosurile de fum
Daca intrebi un specialist, acesta iti va spune ca oamenii apeleaza la servicii de hornarit dupa ce:
Au experimentat un episod neplacut cauzat de un cos de fum infundat – incendiu, intoxicatie cu monoxid de carbon sau fum in casa;Nu le mai fuctioneaza la nivel optim centrala termica, soba, semineul, cuptorul etc;Cosul de fum s-a autoaprins;Le-au fost oprite gazele;O firma specializata in revizii de centrale termice le-a cert o adeverinta in acest sens.
Recomandarea pompierilor este sa nu astepti astfel de momente neplacute. O curatare periodica a cosului de fum trebuie efectuata, pentru ca tu sa poti sa previi:

Riscul de incendiuPentru ca hornul se infunda cu funingine si alte reziduuri rezultate in urma arderilor, acesta poate provoca in orice moment un incendiu, daca nu este intretinut;Riscul de intoxicare cu monoxid de carbonIn cazuri grave se poate ajunge chiar si la deces;Scaderea eficientei sobeiDar si a centralei, semineului, cuptorului etc.
Cum curatam cosul de fum
Curatarea cosului de fum este cea mai importanta operatiune pe care trebuie sa o efectuam la debutul sezonului rece.
Curatare mecanica
Curatarea mecanica a cosului de fum este obligatorie si prevazuta de legislatia in domeniu. Se efectueaza anual sau o data la 6 luni, in functie de combustibilul folosit sau modalitatea pe care o alegi pentru incalzire (centrala, soba etc.). Presupune introducerea in horn a unor instrumente speciale care indeparteaza depunerile, dar si o inspectie video, unde se vad si posibile probleme structurale ale hornului.

Curatare catalitica
Presupune folosirea unor produse chimice, care pot curata cosul sau pot reduce depunerile. Printre aceste solutii de curatare amintim pudra sau butucul de curatare. Ambele tratamente se aplica cu hornul cald, produsele fiind pozitionate direct pe jaratec. Acestea nu inlocuiesc insa curatarea mecanica, ce trebuie realizata anual sau bianual.
Ce materiale si unelte sunt necesare pentru curatarea cosului?
Un cosar care vine sa iti curete cosul de fum va avea cel mai probabil la el:
O lanterna;O ruleta;Un spaclu;Perii de sarma plus accesorii pentru alungirea acestora;O lopata;Folii;Camere video etc
Etapele curatarii cosului de fum
Cosul de fum va fi curatat de angajatii unor firme specializate in acest sens, respectand anumite proceduri:
Inspectia video la interior si exterior a cosului de fum;Izolarea zonei de lucru, pentru a evita depunerile de funingine si/sau moloz;Curatarea hornului cu ajutorul unor instrumente profesioniste – de jos in sus si de sus in jos;Trebuie evitata folosirea bilei pentru curatare. In caz contrar, cosul de poate deforma sau sparge;Colectarea depunerilor in saci menajeri;Masurarea vitezelor din horn, in regim de tiraj natural si verificarea tirajului;Daca exista acces, se vor curata si inspecta canalele de fum care leaga cazanul de cos;Informarea beneficiarului – verbal sau in scris – despre orice problema legata de utilizarea cosului de fum, inclusiv probleme structurale;Emiterea unei adeverinte doveditoare potrivit careia s-a efectuat curatarea anuala a cosului;Emiterea unei copii dupa certificatele de cosari eliberate de Ministerul Muncii;Emiterea documentelor fiscale.
Atentie! Testele de emisii nu se efectueaza de catre cosari. Aceste proceduri sunt realizate de cei care efectueaza inspectia de centrale termice, odata ce cosul de fum si cazanul au fost curatate.
Cum eviti izbucnirea unui incendiu provocat de cosul de fum
Cel putin o data pe an, apeleaza la ajutorul unui cosar sau al unei firme specializate, care sa verifice, curete si repare cosul de fum;Focul trebuie facut doar cu material combustibil adecvat;Nu supraincarca soba;Cat focul arde, usa de la soba trebuie sa stea inchisa;Asaza in fata usitei de la soba o tabla metalica. Este posibil sa pice jar, atunci cand incarci soba, iar masura poate preveni un incendiu;Nu tine materiale combustibile langa soba;Focul se stinge inainte de culcare sau atunci cand pleci de acasa;Nu lasa copiii singuri cu focul pornit in soba, semineu etc.

Intrebari Frecvente

Intrebare: Unde se organizeaza cursurile de formare profesionala ?
Raspuns: Cursurile se organizeaza regulat la Cluj Napoca, in judetul Cluj si in cazul solicitarilor se pot organiza si in alte judete, precum Bihor – Oradea, Timisoara, Bistrita Nasaud – Bistrita, Salaj – Zalau, Satu Mare, Arad, Gorj – Targu Jiu, Maramures – Baia Mare, Hunedoara – Deva, Alba – Alba Iulia, Brasov, Sibiu – Medias, Mures – Targu Mures, Bucuresti, Constanta si alte locatii solicitate.

Intrebare: Cui se adreseaza cursurile din domeniul securitatii private?
Raspuns: Cursurile din domeniul securitatii private se adreseaza persoanelor care doresc sa activeze in acest domeniu sub incidenta Legii 333/2003.

Intrebare: De ce este necesar sa fiu absolvent al unui curs de specializare in domeniul securitatii private?
Raspuns: Deoarece, conform legislatiei in vigoare, activitatea de evaluarea de risc la securitatea fizica, protectia persoanelor si a bunurilor este supervizata si controlata de catre autoritatile competente si desemnate prin licentierea sau autorizarea societatilor pentru a desfasura activitatea de proiectarea, executia lucrarilor, punerea in functiune a sistemelor de securitate, respectiv activitatea de planificare, organizare si executie pazei si a protectiei.

Intrebare: Cum se procedeaza pentru inscrierea la cursuri?
Raspuns: Accesati din meniu cursul la care doriti sa va inscrieti, unde veti gasi atat documentele necesare pentru inscriere cat si conditiile de eligibilitate impuse de Standardurile educationale si ale programelor cadru. Descarcati cererea de inscriere si contractul de formare profesionala al cursului respectiv. Dupa ce ati descarcat si ati completat formularele de inscriere va trebui sa le trimiteti in format electronic la adresa noastra de e-mail: alexiaconsulting2006@yahoo.com . Noi va vom contacta in cel mai scurt timp posibil pentru alte detalii.

Intrebare: Cum aflu perioada de desfasurare si termenul limita pentru inscriere?
Raspuns: Detalii privind calendarul cursurilor si inscrierilor gasiti in sectiunea Agenda cursuri din meniul principal.

Intrebare: Cum se completeaza formularele de inscriere?
Raspuns: Cererea de inscriere se completeaza cu majuscule si cu scris lizibil, in fiecare rubrica. Contractul de formare profesionala se incheie intre SC Alexia Consulting SRL si persoana fizica / Societatea comerciala , care se va inscrie la program.

Intrebare: Cui ma adresez, daca am nevoie de indrumare in privinta cazarii, servirea mesei, parcarii in apropiere, alte detalii si nelamuriri
Raspuns: Suntem dispusi sa va ajutam si sa va punem la dispozitie informatiile de care aveti nevoie pentru ca sederea Dumneavoastra la Cluj-Napoca sa fie cat mai placuta si linistita.

Intrebare: Cine va achita contravaloarea programului de formare profesionala la care v-ati inscris?
Raspuns: Cursul de formare profesionala se poate achita de catre persoana care se inscrie sau de catre firma, la care activeaza sau urmeaza sa activeze persoana inscrisa. Pe cererea de inscriere se va bifa optiunea „de mine personal” sau „de catre firma/institutia la care lucrez”.

Intrebare: Cursurile de formare profesionala sunt deductibile?

Raspuns: DA. Cursurile de formare profesionala SUNT deductibile.

Intrebare: Cursurile de formare profesionala sunt purtatoare de T.V.A.?
Raspuns: NU. Cursurile de formare profesionala sunt SCUTITE de T.V.A.

Intrebare: Care este contravaloarea cursului?
Raspuns: Pretul cursului de formare profesionala se va stabili in oferta educationala si financiara, pe care o veti putea vizualiza in casuta Dumneavoastra de e-mail, in cazul in care ati solicitat acest lucru telefonic sau personal.

Intrebare: Cand achit contravaloarea cursului ?
Raspuns: Taxa de participare va fi achitata pana la data scadentei mentionata pe factura proforma sau fiscala, care va fi expediata pe adresa Dumneavoastra de e-mail.

Intrebare: Cum pot achita serviciile facturate?
Raspuns: Facturile se pot achita :

– numerar (la secretariat)
– card bancar (la secretariat)
– transfer bancar

Intrebare: Cand, unde, cum se vor desfasura cursurile?
Raspuns: Dupa validarea inscrierilor va vom comunica perioada exacta a cursurilor, programul, respectiv locatia acestora. De asemenea veti primi si materialul de studii/lectura impreuna cu alte instructiuni referitoare la desfasurarea cursurilor de securitate.

Intrebare: Cand se considera ca am absolvit cursul?
Raspuns: Fiecare curs autorizat se finalizeaza cu examenul de absolvire in prezenta membrilor din Comisia de examinare, care va comunica rezultatele examenului in termenii legali.

Intrebare: Cand aflu rezultatul examenului?
Raspuns: Rezultatele vor fi comunicate dupa ce Comisia de examinare a validat procesul de absolvire.

Intrebare: Cand pot intra in posesia certificatului de absolvire?
Raspuns: Absolventii care au promovat examenul vor fi notificati cand si cum pot intra in posesia acestora.

Intrebare: Cum obtin licenta si/sau autorizatia de functionare de la IGPR si/sau IGSU?
Raspuns: Societatile se pot licentia sau autoriza doar prin persoanele fizice, care detin certificat de competenta in domeniul securitatii private specifice. Sub incidenta acestor legi intra atat conducatorii unitatilor / societatilor, cat si personalul tehnic avizat / autorizat din cadrul societatii.

Puteti obtine informatii, consult specializat si personalizat legat de licente si autorizatii la specialistii nostrii din domeniu sau la autoritatile competente. (vezi Legea 333/2003, H.G. 301/2012, H.G. 301/2012, H.G. 1002/2015, O.M.A.I. 87/2010)

Va invitam sa ne contactati pentru detalii apasand aici.

2006-2018 Alexia Consulting by Red Phoenix Software